BMW vrea să lupte cu Tesla: ce proiect are în dezvoltare
BMW țintește o scădere cu 30% a prețurilor bateriilor pentru a concura cu Tesla.
BMW va trece la următoarea generație de baterii mai ieftine pentru noua sa platformă de vehicule electrice începând cu 2025, în timp ce producătorii auto se luptă cu creșterea prețurilor la materiile prime.
Constructorul german va folosi celule rotunde în loc de cele prismatice pentru suporturile sale „Neue Klasse” (Clasa nouă), urmând exemplul lui Tesla. Producătorul auto din SUA folosește de ceva timp o formă cilindrică.
Schimbarea va aduce o scădere cu 30% a costurilor, potrivit persoanelor familiare cu planurile.
Noile celule rotunde vor fi fabricate de partenerii existenți ai BMW, au spus oamenii, refuzând să fie numite pentru a discuta deliberările interne.
În prezent, producătorul cumpără baterii de la CATL și EVE Energy din China, Samsung SDI din Coreea de Sud și Northvolt din Suedia.
Celulele reprezintă de obicei patru cincimi din prețul unui pachet de baterii, iar îmbunătățirea tehnologiei și a eficienței au condus de obicei la reduceri anuale ale costurilor. Această traiectorie a fost supusă tensiunii din cauza creșterilor record ale prețurilor la inputuri cheie precum litiu și nichel, provocând previziunile producătorilor auto de a vinde în curând vehicule electrice pentru o marjă similară cu cea a mașinilor cu motor cu combustie.
Costurile bateriei
În timp ce BMW a smuls coroana globală de vânzări de lux de la Mercedes-Benz anul trecut, strategia prudentă a companiei din München privind mașinile electrice nu are aceeași priză ca rivalul său german.
Vision EQXX de la Mercedes, un prototip aproape de producție cu baterii destinate mașinilor compacte încă din 2024, a condus anul acesta peste 1.000 de kilometri din Germania până în Riviera Franceză cu o singură încărcare, depășind Tesla.
Marjele de producție auto ale Mercedes din Stuttgart sunt, de asemenea, în avantaj, ajungând la un record de 16,4% în primul trimestru.
BMW a spus că inițial își va concentra arhitectura Neue Klasse pe modele complet electrice pentru segmentul premium de dimensiuni medii, cum ar fi generațiile viitoare ale Seria 3. Platforma, care va intra în producție în 2025 la noua fabrică a producătorului auto din Ungaria, va oferi doar un sistem de propulsie electric cu baterie.
Anul trecut, producătorii de automobile au plătit în medie 118 USD pentru fiecare kilowatt-oră al unui pachet de baterii pur electric pentru vehicule, conform studiului BloombergNEF din 2021 privind prețurile bateriilor litiu-ion. Costurile pachetelor BMW sunt deja sub acest nivel, au spus oamenii.
Densitatea de energie a noilor celule BMW va fi mai mare decât celulele rotunde ale Tesla cu cel puțin un procent mic de două cifre, au spus oamenii, fără a oferi detalii suplimentare.
Acest lucru ar putea ajuta BMW să construiască vehicule electrice cu o autonomie mai mare decât concurentul său american.